روز گل و گیاه رو به همه تبریک عرض میکنم

ارتباط با طبیعت و لذت بردن از مناظر زیباى طبیعى، راهى ساده، ولى مهم، جهت کسب آرامش و تلطیف روح و روان آدمى است. کاشتن گل و گیاه و یا دریافت هدایایى مانند گل مى تواند بیش از هر چیز شادى و طراوت را به انسان هدیه دهد.

پژوهش ها نشان مى دهد خریدن گل، کاشتن گل و گیاه و به طور کلى نگاه کردن به گل، باعث برانگیخته شدن احساس شادى، آرامش و طراوت، مثبت اندیشى و دورى از غم و اندوه مى شود.

اندیشه ورى گفته است: «نکته جالب توجه درباره نقش گل در سلامت روحى و روانى افراد آن است که فرد، با تماشا کردن به گل و لذت بردن از طراوت، رنگ و عطر زیباى آن مى تواند حالت روحى نامتعادل خود را تغییر داده و به حالت طبیعى باز گرداند؛ در واقع گل عاملى جهت تعدیل رفتار در طول شبانه روز است و هر بار نگاه کردن به گل، عاملى براى ایجاد یک اتصال عصبى مثبت در مغز است».

آیا مى دانید که سرانه مصرف گل در ایران کمتر از 10 شاخه است؛ در صورتى که این رقم در هلند به 150 شاخه مى رسد؟ در سال 84 ، در مجموع حدود 15 میلیارد شاخه گل بریده، 120 میلیون گیاه گلدان و 800 میلیون گیاه بوته اى تولید شده است که در مقایسه با مساحت 4500 هکتارى سطح زیر کشت گل ها و گیاهان زینتى، رقم بسیار کمى است. این امر، نشانه آن است که مسئولین  باید توجه بیشترى به این امر داشته باشند.

معمولاً وقتى صحبت از گل و گیاه مى شود، آدم یاد باغ و باغچه و سوسن و سنبل مى افتد، به زیبایى آن توجه مى کند و... به فواید آن کارى ندارد. شاید به ذهنش هم خطور نکند که گل و گیاهان چقدر در زندگى ما مؤثرند.

- گل ها و گیاهان مظهر پاکى اند.

- فطرت انسان را به سمت خوبى و زیبایى مى کشانند.

- روح را صیقل و جلا مى دهند.

- فکر انسان را باز مى کنند.

- با فضاى عطرآگین، موجب تلطیف روح مى شوند.

- 60 درصد از تخریب خاک مى کاهند.

ازاین رو، در آموزه هاى اسلامى به استعمال عطر (عطرهاى طبیعى) و استشمام بوى گل ها، به ویژه گل نرگس سفارش شده است.

 دریافت حتى یک شاخه گل یا یک گلدان کوچک گل، به سرعت مى تواند روحیه انسان را تغییر دهد و او را شاد و هیجان زده کند. لبخند، اولین و مهم ترین نشانه این تغییر است. احساس شادى و سرزندگى در همه افراد و در هر سنى، به سرعت و به خویى نمایان مى شود. افرادى که در محیط اطرافشان ـ منزل، محل کار و... ـ گل و گیاه وجود دارد، بیش از دیگران شاد و مهربان و سر زنده اند و مى توانند این حس را با رفتار مثبت خود، به دیگران منتقل کنند.

پس رواست که تنها به روز 25 خرداد بسنده نکنیم و همه روزهامان، روز گل و گیاه باشد.

راستی چقدر این خرداد ماه خوب و پر مناسبتیه....................

این گلها رو هم تقدیم میکنم به همه شما دوستان گلم